ventilator topeni
+27
kris
Popenec
Slovak
R-ježek
Fana
maky
Koci
mistrli
musa1975
jirik_h
hop2286
zepfo
stb
Mamut
Jirin_CZ
hank.pv
Hynek
Olin GS
majlo69
sali
hagarko
rkshop
cukino
Kopy
vecino
svar
berko
31 posters
Strana 5 z 6
Strana 5 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: ventilator topeni
přidám malý trik pro opětovné výměny odporu ventilátoru: z číny jsem koupil odpor za zlomek ceny v čechách vč. náhradních konektorů
s pomocí elektrikáře jsem to propojil přes čokoládu (samec i samice jsou tedy oba nové) a kdyby to kleklo tak jen přeruším obvod u čokolády a dám nové kontakty....
POZOR ohlídat barvu kabelů na těch čínskejch kontaktech jsou jinné barvy
mám to takhle třetí rok a zatím ok (předtím 3 výměny za rok a půl!)
odkaz na čínu:
https://www.aliexpress.com/item/Heater-Blower-Resistor-Connector-Wire-6441-L2-7701207718-7701048390-For-Renault-Citroen-C2-C3-C5-Peugeot/32722199812.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtuxGEh
s pomocí elektrikáře jsem to propojil přes čokoládu (samec i samice jsou tedy oba nové) a kdyby to kleklo tak jen přeruším obvod u čokolády a dám nové kontakty....
POZOR ohlídat barvu kabelů na těch čínskejch kontaktech jsou jinné barvy
mám to takhle třetí rok a zatím ok (předtím 3 výměny za rok a půl!)
odkaz na čínu:
https://www.aliexpress.com/item/Heater-Blower-Resistor-Connector-Wire-6441-L2-7701207718-7701048390-For-Renault-Citroen-C2-C3-C5-Peugeot/32722199812.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtuxGEh
Koci- Poeet p?íspivku : 297
Age : 52
Location : Týn nad Vltavou (Kameňákov)
Registration date : 17. 04. 09
Re: ventilator topeni
Přesně takhle to mam taky v plánu. Ten menší už mám zbastlený na samce a samice ale ten větší jsem nedelal ale udělám taky tak. A co ten drát navíc, jen tam prostě je a není připojený na nic? Já mám teď nový taky z číny a nepomohlo to. Asi opravdu to čidlo z palubovky pod sklem nebo nevím. Po napojení to fouká na půl výkonu a jede to hned po stlačení start tlačítka. Chová se to jako s tím starým a přemostěným bazmekem.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: ventilator topeni
Ahoj kluci.
Jelikoz uz mi zacalo vysmradat auto po mliku, tak se stala dalsi pekna vec.
Jedeme si takhle s rodinkou a nasim "smradou" na vylet a najednou se ozvalo takove tiche lup....a od te doby mi drnci ventilator topeni.
Asi do nej neco spadlo, ale nechapu teda jak a co, protoze pylovy filtr tam mam, rozhodne jsem ho nemenil (chystam se na to asi tak za mesic).
No, to je skoro jedno.
Otazka zni: lze z toho NEJAK dostat to neco, co tam spadlo bez toho, aniz bych rozdelaval cely auto? Videl jsem nejaky navody i svar tady popisoval, ze se musi rozebrat palubka, vyndat displej a tak a na to si tak nejak moc netroufam.
Asi budu mit smulu co?
Diky za nejakou radu :-)
Mickey
Jelikoz uz mi zacalo vysmradat auto po mliku, tak se stala dalsi pekna vec.
Jedeme si takhle s rodinkou a nasim "smradou" na vylet a najednou se ozvalo takove tiche lup....a od te doby mi drnci ventilator topeni.
Asi do nej neco spadlo, ale nechapu teda jak a co, protoze pylovy filtr tam mam, rozhodne jsem ho nemenil (chystam se na to asi tak za mesic).
No, to je skoro jedno.
Otazka zni: lze z toho NEJAK dostat to neco, co tam spadlo bez toho, aniz bych rozdelaval cely auto? Videl jsem nejaky navody i svar tady popisoval, ze se musi rozebrat palubka, vyndat displej a tak a na to si tak nejak moc netroufam.
Asi budu mit smulu co?
Diky za nejakou radu :-)
Mickey
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: ventilator topeni
Pylový filtr je až za ventilátorem. K turbínce se dostaneš z motoru, když sundáš přepážku pod stěračama, tak se ti otevře turbínka před řidičem. Pak se dá něco vytáhnout. Postup-stěrače, plast pod stěračama, plechová přepážka. Hodina práce.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Diky!
Sterace uz jsem sundaval, tak snad se mi to podari i podruhe ;-)
Lehce me desi ta plechova prepazka, ale snad to nejak pujde...
Jdu se pokusit hledat na tohle tema nejaky video, jak sundat plast pod steracema a nejakou plechofku. Ale nevím, jestli najdu...
Sterace uz jsem sundaval, tak snad se mi to podari i podruhe ;-)
Lehce me desi ta plechova prepazka, ale snad to nejak pujde...
Jdu se pokusit hledat na tohle tema nejaky video, jak sundat plast pod steracema a nejakou plechofku. Ale nevím, jestli najdu...
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: ventilator topeni
Je tam 7 šroubů, z toho 2 drží díl nad vzduchový fitrem. Jestli si chceš ulehčit přístup k zadnímu vlevo, tak sundej motorek stěračů. To jsou 2 šrouby.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Tak mám nervy, dva odporové rezistory, překabelováno na nové konektory a stále nic. Zkusil jsem i tu ovládací krabici s displayema přepájet a nic. Zítra renault servis a pak už nevím. Co jsem dal udělat spojku, tak to je nějak na špatné vlně a se.. se a se.. se. Na vrakovišti je ovládání do tisicovky ale zatim musim čekat, jestli nevyjde na diagnostice nějaký šotek. Zjistil jsem taky, že klapka u nohou se hýbe ale nevím jetli se hýbe i ta nad ní, co fouká stredem a na boční okna. Jestli to je ovladačem tak dobrý, jestli kabely, tak . Jde to překabelovat ? Z rezistoru na ovládání a pak dál?
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: ventilator topeni
svar napsal:Je tam 7 šroubů, z toho 2 drží díl nad vzduchový fitrem. Jestli si chceš ulehčit přístup k zadnímu vlevo, tak sundej motorek stěračů. To jsou 2 šrouby.
Tak pane sef, dekuji velice za napomoc!
Stacilo sundat sterace, plastovy kryt a zminovany plech a ejhle, funik byl jako na dlani :-)
Takze jsem z nej vytahal asi 3 listy (fakt by me zajimalo, kde se to tam vzalo), vyfoukal vzduchem, zkusil, vratil vse zpet a bylo hotovo!
Ani ne hodinka prace, ale hlavne...to TICHO :-D
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: ventilator topeni
Šikula
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Také jsem měl stejný problém s listím, šmejd malý jak se to dokáže všude dostat. Teď mám auto u autoelektrikáře, ani nové odpory ani nové konektory, ani renault servis nepomohli ( kapitola sama o sobě a už víc nikdy, raději se nebudu znovu nasírat ) tak snad už teď poslední možnost - autoelektrikář. Jinak napojení kabelů jsem měl stejně a prý jsem se na autě hrozně podepsal (renault servis). Tak nevím.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: ventilator topeni
Nazdar lidičky, jak se nejjednodušeji dostanu k výměníku tepla a chlazení? Fakt se mi nechce rozdelavat půlka auta.
Re: ventilator topeni
Stačí rozdělat přední čtvrtku.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Co dokážou borci ve značkovým, tak o tom vím taky svoje, jak jim občas ujedou profesní hodnoty.R-ježek napsal:Také jsem měl stejný problém s listím, šmejd malý jak se to dokáže všude dostat. Teď mám auto u autoelektrikáře, ani nové odpory ani nové konektory, ani renault servis nepomohli ( kapitola sama o sobě a už víc nikdy, raději se nebudu znovu nasírat ) tak snad už teď poslední možnost - autoelektrikář. Jinak napojení kabelů jsem měl stejně a prý jsem se na autě hrozně podepsal (renault servis). Tak nevím.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Trochu nechápu. Jako horní palubku dolů? Potřebuji na to aspoň trochu vidět abych to vyčistil. Začalo to smrdet a dezinfekce nepomáhá.svar napsal:Stačí rozdělat přední čtvrtku.
Re: ventilator topeni
Na radiátor je vidět i když sundáš kastlík a výdech nad nohama spolujezdce. Pokud ho chceš vyčistit pořádně, tak celý střed ven, horní díl palubky, vypustit vodu, odsát klimu. Jiná cesta asi není.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: ventilator topeni
A kde byla chyba ti prozradil?
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Byly vyhřáté spoje na ovládání, dráty taky nějaké měnil,zapojení taky jinak než by mělo být podle nákresů tak to zapojil aby to fungovalo. Hledal a našel, a když jsem mu řekl, že jsem zapojoval drát po drátu tak odpověděl, že někdy ani to nezaručí že to je správně. Zajímavá věc, napojíš to jak to bylo a nejde to a překopal to a jde to. Ani v knize Jak na to to nebylo správně. Asi co rok, to jiné vedení elektriky. Ale hlavně funguje a celkem rychle to opravil.svar napsal:A kde byla chyba ti prozradil?
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: ventilator topeni
Oni občas i ti elektrikáři (řemeslníci) dokážou prodat svoji práci
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
No když ji prodá a funguje to tak dobrý, blbý je když v něčem děláš roky, něco prodáváš a nevíš a jsi drahý a trva to a není to. Naštěstí jsem ve značkovem servisu nic neplatil ale abych jim nechal auto na 14 dní že to zjistí? Nemám jitrnici na čele, to už by určitě sami odvezli nějakému elektrikáři a pak to nauctovali 2x tolik. Už mám klid.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: ventilator topeni
Ahoj lidi.
Tak uz jsem tu zase :-/
Zacina to byt spis odstranovani poruch, nez jezdeni.
Takze problem: vcera prestal vetrat vetracek uplne.
Pred par mesici nefoukal na 3. a 4. stupen, tak jsem vymenil odpor (objednano z Ciny za par supu) a vse funguvalo.
Vcera jedu do prace a vse OK, po praci nastartuju a nic, ticho.
Tak prijedu domu, prozkoumam pojistky, kliknu znova, vetra. Za 10 min jedu pryc, nastartuju, ticho.
Dnes rano nastartuju, vetra, ujedu 5 km, chcipnu, nastartuju znova, ticho.
Ze by zase odpor nebo neco vaznejsiho?
Dik za tipy.
Tak uz jsem tu zase :-/
Zacina to byt spis odstranovani poruch, nez jezdeni.
Takze problem: vcera prestal vetrat vetracek uplne.
Pred par mesici nefoukal na 3. a 4. stupen, tak jsem vymenil odpor (objednano z Ciny za par supu) a vse funguvalo.
Vcera jedu do prace a vse OK, po praci nastartuju a nic, ticho.
Tak prijedu domu, prozkoumam pojistky, kliknu znova, vetra. Za 10 min jedu pryc, nastartuju, ticho.
Dnes rano nastartuju, vetra, ujedu 5 km, chcipnu, nastartuju znova, ticho.
Ze by zase odpor nebo neco vaznejsiho?
Dik za tipy.
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: ventilator topeni
Tak uz nic netipujte.
Cestou domu ventilator ventiloval, ale v aute to zacalo smrdet po palici se elektronice.
Takze okamzite doma rozborka palubky a vyndani odporu pro ventilator, protoze jine podezreni jsem nemel.
A ejhle!
Jeden kontakt vypaleny, pripeceny, konektor roztaveny :-/
Takze bud soudruzi v Cine udelali nekde chybu nebo byl ten kontakt v konektoru vykloktanej a nacatej uz od minule (a mozna jsem vlastne vubec nemusel menit cely odpor).
Tak jsem ucvakl draty od pantaty, na odpor kabliky napajel napevno, spojil "cokoladou" a snad mi zitra neshori cely auto :-)
Drzte palce!
Cestou domu ventilator ventiloval, ale v aute to zacalo smrdet po palici se elektronice.
Takze okamzite doma rozborka palubky a vyndani odporu pro ventilator, protoze jine podezreni jsem nemel.
A ejhle!
Jeden kontakt vypaleny, pripeceny, konektor roztaveny :-/
Takze bud soudruzi v Cine udelali nekde chybu nebo byl ten kontakt v konektoru vykloktanej a nacatej uz od minule (a mozna jsem vlastne vubec nemusel menit cely odpor).
Tak jsem ucvakl draty od pantaty, na odpor kabliky napajel napevno, spojil "cokoladou" a snad mi zitra neshori cely auto :-)
Drzte palce!
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: ventilator topeni
Zdravím všechny místní odborníky a "potupně opět prosím o radu" a tip, co s tím. Prvně se ale musím jménem našeho GS II pochlubit, že jsme letos úspěšně absolvovali Chorvatsko tam a zpět bez ztráty kytičky, vše klapalo jak mělo a čenda makal, jak mu to věk a síla dovolily. Přeci jen při 200 tisících km...musím ho ale pochválit.
Ale k věci. Přestal nám fungovat ventilátor klimatizace, a to jako že úplně. Prostě nejde. Už jsem se tu dočetl spoustu věcí, co zkontrolovat a co by to mohlo asi být (mám automatickou klimu a benzín 1.6 16v), ale chtěl bych tu zmínit tu "cestu" jak jsme se k té nefunkčnosti dostali. První problémy se totiž objevily při neskutečném slejváku v Praze, když jsme den před odjezdem vezli něco našim. Takovou černou tmu a liják už jsem dlouho nezažil, auto se potilo (kvůli tomu, že jsme byli oba s klukem mokří) jako kráva, a tak, aby bylo něco vůbec vidět, ventilátor běžel na plný pecky. Při přejezdu baranďáku začaly první náznaky, a to že ventilátor začal nepravidelně reagovat na změnu intenzity otáček na ovladači. Jednou fungoval a pochvíli zase ne. Když jsme zastavili na Hostivaři, jel už sám na plný obrátky a přitom na ovladači na palubce byla nastavená nula, tedy neměl běžet vůbec. Po dalším nastartování to samé, pak se zase uklidnil, pak zase zlobil a na nastavení ovladače nereagoval. Celé se to zklidnilo, až když jsme se vraceli z Prahy do Kolína, když přestalo pršet. Druhý den pak už se tvářil, že funguje, jak má. Říkal sem si, že se asi někam dostala voda a vyschlo to.
Při cestě do chorvatska už nebylo nutné ventilátor používat, jelikož se oteplilo a osobně nejsem fanda do používání klimatizace obecně, takže jsme jí nezapnuli celou cestu a radši větrali staženými okny, taky to funguje. Problém ale nastal, když jsme vyrazili na výlet, venku 37´C, na zkoušku jsem klimu zapnul na automat, větrák běžel cca minutu a pak nadobro zdechnul a už prostě od té doby nejde, ani ťuk. Klima jako taková jde, z výduchů jde studený vzduch, ale větrák se prostě netočí.
Proč tu ale píšu o radu, namísto abych rovnou konal dle toho, co jsem se tu už dočetl, je, že jsem někde na youtube letos viděl video (jak vyčistit odvodové kanálky vody) že po sundání stěračů a těch plastů se objeví taková plechová vanička, kde se může povalovat klidně několik litrů vody, které nemají kam odtéct a taky tam vedly nějaké svazky kabelů, které se v té vodě skoro povalovaly, tak dotaz vlastně zní, jestli tu chybu nehledat někde tam a případně co by tam mohlo být za problém.
Předem všem děkuju za pomoc.
Ale k věci. Přestal nám fungovat ventilátor klimatizace, a to jako že úplně. Prostě nejde. Už jsem se tu dočetl spoustu věcí, co zkontrolovat a co by to mohlo asi být (mám automatickou klimu a benzín 1.6 16v), ale chtěl bych tu zmínit tu "cestu" jak jsme se k té nefunkčnosti dostali. První problémy se totiž objevily při neskutečném slejváku v Praze, když jsme den před odjezdem vezli něco našim. Takovou černou tmu a liják už jsem dlouho nezažil, auto se potilo (kvůli tomu, že jsme byli oba s klukem mokří) jako kráva, a tak, aby bylo něco vůbec vidět, ventilátor běžel na plný pecky. Při přejezdu baranďáku začaly první náznaky, a to že ventilátor začal nepravidelně reagovat na změnu intenzity otáček na ovladači. Jednou fungoval a pochvíli zase ne. Když jsme zastavili na Hostivaři, jel už sám na plný obrátky a přitom na ovladači na palubce byla nastavená nula, tedy neměl běžet vůbec. Po dalším nastartování to samé, pak se zase uklidnil, pak zase zlobil a na nastavení ovladače nereagoval. Celé se to zklidnilo, až když jsme se vraceli z Prahy do Kolína, když přestalo pršet. Druhý den pak už se tvářil, že funguje, jak má. Říkal sem si, že se asi někam dostala voda a vyschlo to.
Při cestě do chorvatska už nebylo nutné ventilátor používat, jelikož se oteplilo a osobně nejsem fanda do používání klimatizace obecně, takže jsme jí nezapnuli celou cestu a radši větrali staženými okny, taky to funguje. Problém ale nastal, když jsme vyrazili na výlet, venku 37´C, na zkoušku jsem klimu zapnul na automat, větrák běžel cca minutu a pak nadobro zdechnul a už prostě od té doby nejde, ani ťuk. Klima jako taková jde, z výduchů jde studený vzduch, ale větrák se prostě netočí.
Proč tu ale píšu o radu, namísto abych rovnou konal dle toho, co jsem se tu už dočetl, je, že jsem někde na youtube letos viděl video (jak vyčistit odvodové kanálky vody) že po sundání stěračů a těch plastů se objeví taková plechová vanička, kde se může povalovat klidně několik litrů vody, které nemají kam odtéct a taky tam vedly nějaké svazky kabelů, které se v té vodě skoro povalovaly, tak dotaz vlastně zní, jestli tu chybu nehledat někde tam a případně co by tam mohlo být za problém.
Předem všem děkuju za pomoc.
Pule- Poeet p?íspivku : 324
Age : 46
Registration date : 17. 10. 11
Re: ventilator topeni
1. vyčistit odvodňovací kanály může brát vodu do sání před řidičem nebo přes kabinový filtr, i když, to by šla voda do podlahy
2. zkontroluj čidlo vnitřní teploty za zrcátkem
3. odpoj svorkovnici od modulu- za kastlíkem v tělese topení a spoj napřímo 12v do ventilátoru- černý silný -, červený silný+ a uvidíš, jestli pojede, zároveň se podívej na stav toho modulu v případě, že nepojede, tak umřel a výměna znamená rozebrat polovinu auta a celou palubku
Hodně štěstí
2. zkontroluj čidlo vnitřní teploty za zrcátkem
3. odpoj svorkovnici od modulu- za kastlíkem v tělese topení a spoj napřímo 12v do ventilátoru- černý silný -, červený silný+ a uvidíš, jestli pojede, zároveň se podívej na stav toho modulu v případě, že nepojede, tak umřel a výměna znamená rozebrat polovinu auta a celou palubku
Hodně štěstí
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Super, jen tě poprosím, můžeš mi to napsat jako pro blbce, tzn.
1. vyčistit odvodňovací kanály - TO JE MI JASNÉ
2. zkontroluj čidlo vnitřní teploty za zrcátkem - máš na mysli středové zrcátko u předního okna, že jo, a zkontrolovat jako jak?
3. odpoj svorkovnici od modulu (MODULU VENTILÁTORU HÁDÁM, ASI TAM BUDE JEN JEDEN, TAK TO BUDE ASI TEN CO PROSTĚ UVIDÍM) - za kastlíkem v tělese topení a spoj napřímo 12v do ventilátoru- černý silný -, červený silný+ (MYSLÍŠ OBYČEJNÝM KABELEM ROVNOU NA BATERII AUTA?) a uvidíš, jestli pojede, zároveň se podívej na stav toho modulu (CO MÁM PROSÍM TĚ HLEDAT, PŘÍPADNĚ ČEHO BYCH SI MĚL VŠÍMAT?) v případě, že nepojede, tak umřel a výměna znamená rozebrat polovinu auta a celou palubku
JEŠTĚ JEDNOU DÍKY
1. vyčistit odvodňovací kanály - TO JE MI JASNÉ
2. zkontroluj čidlo vnitřní teploty za zrcátkem - máš na mysli středové zrcátko u předního okna, že jo, a zkontrolovat jako jak?
3. odpoj svorkovnici od modulu (MODULU VENTILÁTORU HÁDÁM, ASI TAM BUDE JEN JEDEN, TAK TO BUDE ASI TEN CO PROSTĚ UVIDÍM) - za kastlíkem v tělese topení a spoj napřímo 12v do ventilátoru- černý silný -, červený silný+ (MYSLÍŠ OBYČEJNÝM KABELEM ROVNOU NA BATERII AUTA?) a uvidíš, jestli pojede, zároveň se podívej na stav toho modulu (CO MÁM PROSÍM TĚ HLEDAT, PŘÍPADNĚ ČEHO BYCH SI MĚL VŠÍMAT?) v případě, že nepojede, tak umřel a výměna znamená rozebrat polovinu auta a celou palubku
JEŠTĚ JEDNOU DÍKY
Pule- Poeet p?íspivku : 324
Age : 46
Registration date : 17. 10. 11
Strana 5 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 5 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru