turbo
+12
Frodo
petr novy
jirkaol
berko
aladar.miazga
sali
Kopy
Lazak
Hynek
nera738
medabeda
vecino
16 posters
Strana 2 z 3
Strana 2 z 3 • 1, 2, 3
Re: turbo
Určitě se nevyhneš práci zespodu na povolení potrubí, mazání, přepadu a držáků. Rozděláš všechno pod oknem, včetně stěračů a celýho plechu a jde vytáhnout horem, akorát kolem EGRu je to trochu ježek v kleci. Na vytažení spodem je dobrý oddělat silentblok pod motorem, aby se hýbal a jde i tudy.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
ale asi ne 30 normovaných hodin ? :-)
Vršek jsem demontoval. plechy, plasty..hadice..ze spoda na rampě je určitě taky práce...egr se může taky vyndat..ale nechápu, proč chtěji v renaultu demontovat nápravnici, pak dělat znova sbíhavost..Podle návodu to jde ze zhora vytáhnout ven. Nemáte někdo nějakou fotodokumentaci, nebo víc info ? :-) Já to nedělal a kamarád co má servis, dělá většinou úpravy na turbech u koncernových aut...
svar napsal:Určitě se nevyhneš práci zespodu na povolení potrubí, mazání, přepadu a držáků. Rozděláš všechno pod oknem, včetně stěračů a celýho plechu a jde vytáhnout horem, akorát kolem EGRu je to trochu ježek v kleci. Na vytažení spodem je dobrý oddělat silentblok pod motorem, aby se hýbal a jde i tudy.
Re: turbo
Fotky nemám, ale ta nápravnice ven nemusí. Já jsem tahal turbo i u 1,5 a tam jsem jenom povolil skříňku řízení a stačilo to. Pokud to budeš tahat vrchem, což půjde, tak o nápravnici nepřemýšlej. Pokud máš podélný silentblok ještě nahoře, tak ho sundej a pak si motorem pohneš, kam bude potřeba. Není to tak složitý, jak to vypadá. Je to tak asi na 5 hodin usilovné práce bez svačiny, pokud jdou všechny šrouby. U mě šly vcelku bez problémů, akorát se k nim špatně dostává. Chce to soupravu nástavců a kloubků a očko-ploché, případně ráčnové klíče. Hodně štěstí Jo a než ho budeš montovat, tak pořádně prolít olejem mazací kanál, aby se nepřidřelo hned na začátku.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
:-) super..díky za info.
...dík za info.pět hodin to dělal nějaký kluk na laguně, tak jsem typoval stejný čas na zvedáku se scenikem..nahoře jsou dva silentbloky a ten zadní je už ko..takže bude i výměna... :-)
výměna turba odložena - pro časovou náročnost
...tak výměna turba odložena pro časovou náročnost a nedostatek info o demontáži. :-(
zatím Jen výměna oleje Millers Oil gold nano - tišší běh motoru. (přetěsnění víka vany - zespoda to zakarbonované nebylo !)
Sháním více info o demontáži. ( https://www.youtube.com/watch?v=NiEoM4VvUmI ) těch možností je víc..a nevím, která je ta nejlepší :-(
Nechci sundávat pomocný rám..
zatím Jen výměna oleje Millers Oil gold nano - tišší běh motoru. (přetěsnění víka vany - zespoda to zakarbonované nebylo !)
Sháním více info o demontáži. ( https://www.youtube.com/watch?v=NiEoM4VvUmI ) těch možností je víc..a nevím, která je ta nejlepší :-(
Nechci sundávat pomocný rám..
Re: turbo
Podle toho odkazu to tahali jako komplet s EGR a s katem. Když to odmašlíš, tak je potřeba poloviční prostor a jde opravdu horem. Po vytažení celé plechové příčky pod sklem se ti to krásně otevře.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: turbo
Pánové věřte Svarovi, je to machr, nedávno jsem si odpojil nevědomky hadičku od senzoru na turbo a co mi Svar dokázal nabídnout za možnosti co to může být - chtěl bych taky mít takové zkušenosti. Jsem rád že to byla " přitom taková blbost " protože rozhýbat turbo bych asi nedal. Ale aspoň vím jak bych se k tomu dostal a že není potřeba volat servis ale Svara na telefonu. Díky moc Svare .
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: turbo
A to jsem ti říkal všechny katastrofický scénáře. A ještě se ti to líbilo? Skoro bys dělal GO motoru No a nakonec si to opravíš sám i bez rad.......
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: turbo
No ale víš jak, v rencku by chtěli tu GO dělat a na odpojenou hadičku by možná nepřišli. Takhle to bylo pěkně řečeno co kde a proč by to mohlo být a žádné měnění dílů.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: turbo
Já jen dodám, mám 320 tis a původní turbo, na emisích jsem prošel na první šup - tedy jel jsem tam až jsem to pořádně protáhl
Re: turbo
A prosím Tě, máš FAP nebo jsi osvobozen. Mám trochu lufty z technické, mám FAP a výfukové potrubí černé jak ďas ale žádnou závadu spalování to nehlásí.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: turbo
Chlapci nazdarek. Ani neviem prečo, ale kukol som na do prednej mriežky a co nevidím. Chladič,,,,,,,,, IC práva časť od oleja. Olej nejak nechýba, len spotreba sa mi vyšplhala na 6,3l. Pravda je taká ze momentálne jazdím len krátke trasy. No, vadí to veľmi, alebo to len vadí. Dikes. 275000 km.
nera738- Poeet p?íspivku : 244
Registration date : 01. 12. 09
Re: turbo
Předpoklad při tomto nájezdu a turba, který nebylo měněný, je dost veliký, že bere olej a umírá. Lepší varianta je uvolněná páska na hadici, případně děravý chladič vzduchu- únik plícího tlaku a tím i větší spotřeba. Zkus to postříkat pěnidlem a podrž motor v otáčkách
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: turbo
Svar vôbec neviem o com píšeš, ale tu je nejaká foto. Zadržanie sú všetky tri. Ono to ale vyzerá ako keby to niekto oblial..
nera738- Poeet p?íspivku : 244
Registration date : 01. 12. 09
Re: turbo
Stříbrné šupinky v tom oleji? To by mohlo být z chladiče vzduchu. Tipnul bych to na díravý chladič
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: turbo
Neviem poslať fotky. Som tak uvažoval prečo je najviac zasrany bok na všetkých chladicoch. Strieborná a skoro svietiaca zelená. Tak som zapol klímu a a a kompresor je bez oleja. Riadny rachot. Po chvíle sa rozbehne a ma. Pred mesiacom mi strelil remeň na alternatore a vyzerá to presne na trefu do trubkovhohadicoveho spoja na klíma tam to bolo najviac zasrate
nera738- Poeet p?íspivku : 244
Registration date : 01. 12. 09
Re: turbo
Takže takto. V saní olej nič. V IC, no tak je trochu zasrany ale nič hrozné. Ako tak vyčistené zložené a už len sledovať. O 2 týždne ideme gr tak som zvedavý.
nera738- Poeet p?íspivku : 244
Registration date : 01. 12. 09
Re: turbo
Tak mi bohužel také odešlo turbo. Si tak jedu a najednou výkon nikde a divně to pískalo.
Tak s lehkým plynem hned z dálnice a vypnout..
Měl jsem štěstí, že se nevysypalo tak stačilo jen vyměnit za nové (13 000Kč).
Jenže ještě to házelo chybu vstřiků. Tak všechny nové (10 000Kč) a rovnou i žhavící (1 500Kč).
Jenže výfuk byl plný černých sazí, tak byl ucpaný i FAP. Naštěstí ne total, tak šel vyčistit i katalyzátotem + nové senzory a hadičky (6 700Kč).
Když už se do toho sahalo, rovnou nová brzdová kapalina a dle doporučení tady i do převodovky (1 000Kč za obojí).
Auto teď pomalu zajíždím, ale už z původních 6,1l/100 mám spotřebu “jen” 5,8l/100. Počítám, že ještě o nějaký ten 0,1-0,2 litřík to půjde dolu.
Peníze bolely, ale snad nějaký čas auto nebude potřebovat větší investice.
Měl taky někdo zkušenost se snížením spotřeby? Ani nevím, zdali to jezdí živěji, fakt ho teď pár stovek km nechám v klidu, ale když je čistý FAP, mělo by to frčet lépe, ne?
Tak s lehkým plynem hned z dálnice a vypnout..
Měl jsem štěstí, že se nevysypalo tak stačilo jen vyměnit za nové (13 000Kč).
Jenže ještě to házelo chybu vstřiků. Tak všechny nové (10 000Kč) a rovnou i žhavící (1 500Kč).
Jenže výfuk byl plný černých sazí, tak byl ucpaný i FAP. Naštěstí ne total, tak šel vyčistit i katalyzátotem + nové senzory a hadičky (6 700Kč).
Když už se do toho sahalo, rovnou nová brzdová kapalina a dle doporučení tady i do převodovky (1 000Kč za obojí).
Auto teď pomalu zajíždím, ale už z původních 6,1l/100 mám spotřebu “jen” 5,8l/100. Počítám, že ještě o nějaký ten 0,1-0,2 litřík to půjde dolu.
Peníze bolely, ale snad nějaký čas auto nebude potřebovat větší investice.
Měl taky někdo zkušenost se snížením spotřeby? Ani nevím, zdali to jezdí živěji, fakt ho teď pár stovek km nechám v klidu, ale když je čistý FAP, mělo by to frčet lépe, ne?
Dav!d5- Poeet p?íspivku : 51
Age : 41
Location : Most
Registration date : 29. 01. 17
Re: turbo
Sundej hadici od turba ke cooleru a zjistíš, kolik je tam oleje. Mírný výpary tam budou, nesmí olej vytékat. Případně sundat sací hadici k turbu a zjistit vůli na vrtulce.Zřejmě se zvýší i spotřeba oleje. Pak radši nejezdit a turbo vyměnit.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: turbo
Dobrý den všem. Mám takový zvláštní poznatek, co se turba a spotřeby týče. Už nějakou dobu jezdím na Vervu diesel a tahá to o dost lépe než klasika Benzina nebo no máme nafta. Ale cca 2 týdny zpět jsem zpozoroval nárůst okamžité spotřeby při rozjezdech a to hlavně v rozmezí 2000-3000 ot./min. Co mám už najetý kopec u baráku, tak vždy jsem měl spotřebu po rozjezdu do kopce a jízdě hore cca do 16l/100km a najednou při stejných rozjezdech 20l a i 22-24l/100. Říkal jsem si co se děje. Pročítám různá vlákna tady i na netu a samé špatné odcházející turbo, díra v hadici nebo filtr atd. Dnes konečně byl čas a vyndal jsem vzduchový filtr měněný 16.7. a má najeto cca 1000km, ten jsem jen prohráb, vypadlo pár much jinak cajk. Když už jsem měl dole plech nad filtrem tak jsem zkusil stahovací pásku na váze a trubce k turbu a ejhle povoleno. Jak je to možné? Tak jsem to dotáhl. Pak dole nad převodovkou je další potrubí s páskou, taky šla dotáhnout. Tak jsem ještě projel šrouby egru a co jsem viděl a dostal se tam a jinak vše v pohodě. Šel jsem to po vrácení vzduch. filtru projet a ono je to zpět na původních hodnotách😁. Jak se může páska na se závitem povolit tak, že to má vliv na tlak vzduchu a spotřebu? Záhada. A to jsem se už dobré 3 měsíce auta ani netkl, byly prázdniny a pořád něco tak nebyl čas. Má někdo rozumné vysvětlení ? Díky a ať vám to všem krásně jezdí
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: turbo
I to se stává. Materiál pracuje, plast a guma se přirozeně zmenšuje. Možná ne že tak, aby se musela páska dotahovat třeba o 2 otáčky. Záleží na pohledu, co je "volný".
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: turbo
Právě mne překvapilo, že to šlo asi o ty dvě otáčky lehce přitáhnout. Zas abych to nepolámal nebo netrhnul. Ale snad to bude dobrý. Jen i to turbíčko začíná být víc a víc slyšet. Dělal jste někdo repas nebo brali nové? To je celkem darda. Za repas už je to lepší.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Strana 2 z 3 • 1, 2, 3
Strana 2 z 3
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|