Rozloučení
+3
mistrli
sali
Frodo
7 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Rozloučení
Vážení Scénisti, kolegové a kamarádi, ač i nadále občas kouknu, jak se vám daří, nadále již nebudu patřit do vašich řad.
Můj Scenda se mnou nalítal 328 tis. bezpečných kilometrů a když se ohlédnu nazpět, pak bez ztráty desítky. Jediný velký zádrhel byla nekvalitní nafta - o tom to dočtete výše...
Kromě klasického opotřebení jsem se vyhnul všem zásadním problémům. Ještě před první garančkou po 30 tis. km jsem začal měnit olej co 20 tis, po ukončení záruky jsem to zkrátil na 15 tisíc. Při každém tankování přidávám do nafty aditivum - VIF. Dodnes motor šlape jako hodinky. Možná tomu přispěly i jízdy na dlouhých trasách bez zbytečného "honění". Dlouhodobá spotřeba se drží pod šesti litry, od začátku musím před garančkou dolít asi 1 l oleje.
Každopádně na něho budu vzpomínat jako zatím nejlepší auto, které jsem měl. Taky jsem ho měl nejdéle
Takže ať vám to jezdí, nechlastá, nekazí, nebourá a nesere. Prostě jen krásnou jízdu plnou pozitivních zážitků!
Frodo
Můj Scenda se mnou nalítal 328 tis. bezpečných kilometrů a když se ohlédnu nazpět, pak bez ztráty desítky. Jediný velký zádrhel byla nekvalitní nafta - o tom to dočtete výše...
Kromě klasického opotřebení jsem se vyhnul všem zásadním problémům. Ještě před první garančkou po 30 tis. km jsem začal měnit olej co 20 tis, po ukončení záruky jsem to zkrátil na 15 tisíc. Při každém tankování přidávám do nafty aditivum - VIF. Dodnes motor šlape jako hodinky. Možná tomu přispěly i jízdy na dlouhých trasách bez zbytečného "honění". Dlouhodobá spotřeba se drží pod šesti litry, od začátku musím před garančkou dolít asi 1 l oleje.
Každopádně na něho budu vzpomínat jako zatím nejlepší auto, které jsem měl. Taky jsem ho měl nejdéle
Takže ať vám to jezdí, nechlastá, nekazí, nebourá a nesere. Prostě jen krásnou jízdu plnou pozitivních zážitků!
Frodo
Re: Rozloučení
Jestli to není tajné tak co přijde po grandovi.
Hoj sali
Hoj sali
sali- Poeet p?íspivku : 676
Age : 44
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: Rozloučení
Ahoj Sali,
no to bylo těžké rozhodování
Původně jsem chtěl pokračovat ve GrandScendovi, ale zklamal mě přístup Renaultu.
Měl jsem tři požadavky - tedy manželka dva a já jeden
Manželka: vyhřívaný volant a zlatou barvu Já: 1,6 Dci s vyšším výkonem.
Výsledek byl tristní - vyhřívaný volant Renault nevede, zlatá barva je jen pro krátkého Scendu a silnější motor je pouze s automatem s cenou nad 700 tisíc... Když jsem si nechal postavit mé požadavky, byl jsem vysoko nad 600 tisíc. Takže jsem tuto automobilku vyškrtl z "výběrovky".
Pak jsem pokukoval po Citrónu C4 Picasso. Když jsem se v něm svezl, bylo to naprosto stejné, jako v mém starém Scendovi. Takové nic...
Když jsem odcházel ze salónu, zastavil jsem se zvědavě u Mazdy - projel se v ní a udělal !UAU! - a hned u ní i zůstal. Koupil jsem CX-5 s 2,0 benzín 121 kW.
Tak mi držte pěsti, ať jsem s ní tak spokojený jako se Scendou
no to bylo těžké rozhodování
Původně jsem chtěl pokračovat ve GrandScendovi, ale zklamal mě přístup Renaultu.
Měl jsem tři požadavky - tedy manželka dva a já jeden
Manželka: vyhřívaný volant a zlatou barvu Já: 1,6 Dci s vyšším výkonem.
Výsledek byl tristní - vyhřívaný volant Renault nevede, zlatá barva je jen pro krátkého Scendu a silnější motor je pouze s automatem s cenou nad 700 tisíc... Když jsem si nechal postavit mé požadavky, byl jsem vysoko nad 600 tisíc. Takže jsem tuto automobilku vyškrtl z "výběrovky".
Pak jsem pokukoval po Citrónu C4 Picasso. Když jsem se v něm svezl, bylo to naprosto stejné, jako v mém starém Scendovi. Takové nic...
Když jsem odcházel ze salónu, zastavil jsem se zvědavě u Mazdy - projel se v ní a udělal !UAU! - a hned u ní i zůstal. Koupil jsem CX-5 s 2,0 benzín 121 kW.
Tak mi držte pěsti, ať jsem s ní tak spokojený jako se Scendou
Re: Rozloučení
Jo jo, asi nejsi jediný spokojený zákazník co uteče od renaultu, protože jejich současná nabídka se od původních modelů začíná hodně odlišovat. Nedávno jsme to na veletrhu s jedním prodejcem mercedesu řešil, že co si koupit po scenic II protže nový už není to co býval. A tím nemyslím kvalitu. Už posledních pár let navíc pozoruju jak pro český trh nejsou dostupné všechny možné kombinace motorů a převodovek. Bohužel to začíná být praxe u většiny automobilek. A když si to co by mě sedělo najdu v německém nebo švýcarském ceníku tak kvůli jiné kupní síle na těchto trzích je cena strašná raketa.
No su zvědavý kde skončím já až doslouží scenic.
Přeju ti spoustu spokojených kilometrů.
Hoj sali
No su zvědavý kde skončím já až doslouží scenic.
Přeju ti spoustu spokojených kilometrů.
Hoj sali
sali- Poeet p?íspivku : 676
Age : 44
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: Rozloučení
Zdar,
tak gratuluji Frodovi k novému vozítku, ať slouží jako starý dobrý Grandík. Jelikož i můj Grandík už má na tachometru podotýkám dosud bezproblémových 280 000 km, tak jsem se už nějaký čas poohlížel po něčem mladším. Nejprve jsem o GS III ani neuvažoval (nějak mě to auto výrazně nezaujalo) a prioritně se koukal po Opel Zafira nebo Grand C Max od Fordu. No a před 2 měsíci jsem úplně náhodou měl možnost projet se s rok starým GS III 1,2 TCe 97 kW, který měl na tachometru 14 000 km a tak nějak pocitově jsem se zlomil... Už ho mám tedy doma... Je to nezvyk si po tolika letech s naftou zvykat zase na benzín. Nikdy bych nevěřil, že tento motor dokáže tak velké a těžké auto tak lehce rozhýbat. Opravdu je to paráda. Samozřejmě, s 1,5 DCi jsem jezdil za nějakých 5,3 - 5,5 l a nyní je to okolo 6,8 - 7,1 l. Oproti GS II je to tedy velký rozdíl. Je tam sice pár věcí, kdy bych řekl , že ve starém to bylo lepší, ale už si zvykám. Uvidíme jak ten motor a vůbec celé auto bude šlapat za pár let...
tak gratuluji Frodovi k novému vozítku, ať slouží jako starý dobrý Grandík. Jelikož i můj Grandík už má na tachometru podotýkám dosud bezproblémových 280 000 km, tak jsem se už nějaký čas poohlížel po něčem mladším. Nejprve jsem o GS III ani neuvažoval (nějak mě to auto výrazně nezaujalo) a prioritně se koukal po Opel Zafira nebo Grand C Max od Fordu. No a před 2 měsíci jsem úplně náhodou měl možnost projet se s rok starým GS III 1,2 TCe 97 kW, který měl na tachometru 14 000 km a tak nějak pocitově jsem se zlomil... Už ho mám tedy doma... Je to nezvyk si po tolika letech s naftou zvykat zase na benzín. Nikdy bych nevěřil, že tento motor dokáže tak velké a těžké auto tak lehce rozhýbat. Opravdu je to paráda. Samozřejmě, s 1,5 DCi jsem jezdil za nějakých 5,3 - 5,5 l a nyní je to okolo 6,8 - 7,1 l. Oproti GS II je to tedy velký rozdíl. Je tam sice pár věcí, kdy bych řekl , že ve starém to bylo lepší, ale už si zvykám. Uvidíme jak ten motor a vůbec celé auto bude šlapat za pár let...
mistrli- Poeet p?íspivku : 287
Age : 56
Location : Prajzká (Šilheřovice - Opavsko)
Registration date : 29. 03. 09
Re: Rozloučení
Ahoj, díky za přání, tobě také držím pěsti, ať Grandík slouží. Též jsem po něm pokukoval, ale protože se mi změnily podmínky a kufr není priorita, mohl jsem vybírat i z jiných typů vozů (SUV). Mazda mě dostala a uvidím jak dopadne. Dvoulitr benzín asi nebude k zahození... Taky jsem si objednal jednu z posledních v ČR z končící řady, už se prodávají nové, modernější.
Teď ale nastává další problém, co se starým Scendou? Živit dvě auta se mi nechce a v bazaru odhadovali max 40 tis, což je úsměvné. Auto prakticky bez rzi, v dobrém stavu... Morální hodnota podstatně vyšší.
Co jsi udělal se starým kouskem ty?
Frodo
Teď ale nastává další problém, co se starým Scendou? Živit dvě auta se mi nechce a v bazaru odhadovali max 40 tis, což je úsměvné. Auto prakticky bez rzi, v dobrém stavu... Morální hodnota podstatně vyšší.
Co jsi udělal se starým kouskem ty?
Frodo
Re: Rozloučení
Ahoj Frodo,
tu CX-5 s tím samým motorem má kolega už cca 3 roky a jen dolévá benzín a vodu do ostřikovačů... absolutně bez problémů. No u mého dvojkového grandíka jsem zvažoval nejprve prodej, ale jak píšeš, cena někde okolo 50-55 tisíc max (za nabídnutých 65 bych ho, ale asi prodal...). Auto slouží téměř bez problémů a tak ho tedy nyní využíváme celá rodina, tedy hlavně synátor jako "náhradní" vůz. Náklady na provoz jsou zatím tak nějak přijatelné (spotřeba a atd) a vážnější poruchy a investice zatím nejsou. Za ty roky dobrých služeb bych ho nechtěl prodat za každou cenu, tak uvidím co bude dál. Vím, že jsem mu věnoval max péči, všechny opotřebovatelné díly a náplně pravidelně a spíše v předstihu měnil a bude určitě ještě nějakou dobu sloužit.
tu CX-5 s tím samým motorem má kolega už cca 3 roky a jen dolévá benzín a vodu do ostřikovačů... absolutně bez problémů. No u mého dvojkového grandíka jsem zvažoval nejprve prodej, ale jak píšeš, cena někde okolo 50-55 tisíc max (za nabídnutých 65 bych ho, ale asi prodal...). Auto slouží téměř bez problémů a tak ho tedy nyní využíváme celá rodina, tedy hlavně synátor jako "náhradní" vůz. Náklady na provoz jsou zatím tak nějak přijatelné (spotřeba a atd) a vážnější poruchy a investice zatím nejsou. Za ty roky dobrých služeb bych ho nechtěl prodat za každou cenu, tak uvidím co bude dál. Vím, že jsem mu věnoval max péči, všechny opotřebovatelné díly a náplně pravidelně a spíše v předstihu měnil a bude určitě ještě nějakou dobu sloužit.
mistrli- Poeet p?íspivku : 287
Age : 56
Location : Prajzká (Šilheřovice - Opavsko)
Registration date : 29. 03. 09
GS III
Taky jsem čekal na GS IV, taky jsem byl zklamán, a tak ač ještě chtěl jsem 2-3 roky vydržet, jdu do GS III r.v.2015,přímo od Renaulta prý po nějakým šéfovi,co po roce dostal nový...
Vypadá dobře, tak snad bude sloužit. Koukal jsem i po konkurenci,ale když mi u VW představoval nejnovější vychytávky a já vždy kontroval:to má můj 12tiletej Scenic....tak jsem zjistil,že u mne vždy vyhraje auto,jehož znak už našli i na věstonický Venuši...
Starýho bych si i nechal, ale anžto jeden a jedinej řidič v rodině,za pár let by dopadl stejně jako Twingo-ekologická liqidace....a to bych nerad, takhle slíbili 50000 na protiúčet.
Až bude "novej" doma, dám pár info, doufám,že nebudu litovat...i když žádnej už nebude tak pěkněj jako GS II, hlavně ten zadek, ten se neokouká...a co mne těší, jak šly asi ceny dolů,jezdí jich víc a víc.
Vypadá dobře, tak snad bude sloužit. Koukal jsem i po konkurenci,ale když mi u VW představoval nejnovější vychytávky a já vždy kontroval:to má můj 12tiletej Scenic....tak jsem zjistil,že u mne vždy vyhraje auto,jehož znak už našli i na věstonický Venuši...
Starýho bych si i nechal, ale anžto jeden a jedinej řidič v rodině,za pár let by dopadl stejně jako Twingo-ekologická liqidace....a to bych nerad, takhle slíbili 50000 na protiúčet.
Až bude "novej" doma, dám pár info, doufám,že nebudu litovat...i když žádnej už nebude tak pěkněj jako GS II, hlavně ten zadek, ten se neokouká...a co mne těší, jak šly asi ceny dolů,jezdí jich víc a víc.
pirduch- Poeet p?íspivku : 96
Age : 55
Location : Litvinov/Most
Registration date : 11. 10. 08
Re: Rozloučení
Tak koukám kluci, že se držíte v lajně!
Tak vám držím pěsti, ať to šlape.
Uvidím, co mi za starouše nabídnou na protiúčet. Když si ho nechám, bude jezdit minimálně a já budu zbytečně platit pojištění...
No počkám a uvidím
Tak vám držím pěsti, ať to šlape.
Uvidím, co mi za starouše nabídnou na protiúčet. Když si ho nechám, bude jezdit minimálně a já budu zbytečně platit pojištění...
No počkám a uvidím
Re: Rozloučení
Zdar,
dej pak vědět jak jsi pochodil. A třeba pak zase někdy dáme " maly scuk ostravski" ... s novými přibližovadly...
dej pak vědět jak jsi pochodil. A třeba pak zase někdy dáme " maly scuk ostravski" ... s novými přibližovadly...
mistrli- Poeet p?íspivku : 287
Age : 56
Location : Prajzká (Šilheřovice - Opavsko)
Registration date : 29. 03. 09
Re: Rozloučení
No syncí, tak někteří opouštějí jiní věrni ostávají, je fakt že ostatní továrny se pozvolna začínají blížit našemu standardu, na druhou stranu to Pirduch parádně vysvětlil ve VW salonu, když se prsili jakoupak, že výbavu nabízejí... také jsem vždy ubouchanej smíchy když se někdo natahuje se "škoda mluvit" a na dotaz zdali má ve svém vychvalováku ty naše libůstky tak hlásí hrdě... to je elektronická blbost tu já nepotřebuju.... přeloženo nemám - tak nepotřebuju!!!! No hoši ať si pořídíte cokoliv co má aspoň jedno kolo, přeju vám mnoho šťastných kilometů a nezapoměňte, že na každého večer někdo čeká, tak aby nečekal zbytečně.......
No a na srazík můžete přijet kdykoliv mezi nás, také vás rádi poznáme,. a věřte, že naše parta drží jako slepená...
Tak zduř jak se říká u vás na ostravsku..
No a na srazík můžete přijet kdykoliv mezi nás, také vás rádi poznáme,. a věřte, že naše parta drží jako slepená...
Tak zduř jak se říká u vás na ostravsku..
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Rozloučení
Děkuji všem za povzbudivá slova
Nakonec to asi dopadne ještě trochu jinak. Když si spočítám, co mi nabízejí za protiúčet a kolik bych zaplatil za používání služebního vozu pro soukromé účely, vyplatí se nejvíce nechat si Scendu jako druhé - soukromé auto.
Když jsem požádal o snížení pojištění (zrušení havárka a minimální povinné), zaplatím ročně pod 2 tis. Kč, což je paráda a já budu mít Scendu "pro takové to domácí žvýkání..." Bydlím ve městě, obchod 100 m od baráku, rodiče i děti za rohem (už jsem sendvičová generace - ještě pomáhám dětem a už musím pomáhat i rodičům ) a na dovolenou nejraději nějak jinak než autem. Vždyť 5 tisíc najetých km měsíčně mi už stačí...
Bude sloužit jako firemní záloha, domácí mazlík, náklaďák, prostě zůstane doma a já se s ním nebudu muset loučit! No paráda, ne?
Tak mi držte pěsti - rád vás budu dále sledovat
Frodo
Nakonec to asi dopadne ještě trochu jinak. Když si spočítám, co mi nabízejí za protiúčet a kolik bych zaplatil za používání služebního vozu pro soukromé účely, vyplatí se nejvíce nechat si Scendu jako druhé - soukromé auto.
Když jsem požádal o snížení pojištění (zrušení havárka a minimální povinné), zaplatím ročně pod 2 tis. Kč, což je paráda a já budu mít Scendu "pro takové to domácí žvýkání..." Bydlím ve městě, obchod 100 m od baráku, rodiče i děti za rohem (už jsem sendvičová generace - ještě pomáhám dětem a už musím pomáhat i rodičům ) a na dovolenou nejraději nějak jinak než autem. Vždyť 5 tisíc najetých km měsíčně mi už stačí...
Bude sloužit jako firemní záloha, domácí mazlík, náklaďák, prostě zůstane doma a já se s ním nebudu muset loučit! No paráda, ne?
Tak mi držte pěsti - rád vás budu dále sledovat
Frodo
Re: Rozloučení
Ahoj Frodo,
tak přesně takhle jsem uvažoval i o svém starém GSII:
tak přesně takhle jsem uvažoval i o svém starém GSII:
Bude sloužit jako firemní záloha, domácí mazlík, náklaďák, prostě zůstane doma a já se s ním nebudu muset loučit!
Určitě si to ty naše vozítka za ty služby zaslouží.
mistrli- Poeet p?íspivku : 287
Age : 56
Location : Prajzká (Šilheřovice - Opavsko)
Registration date : 29. 03. 09
Re: Rozloučení
Původně jsem o tom taky přemýšlel, ale měl jsem takhle 8 let Twingo,a skončilo to tím,že už nešlo udělat STK (rezavej spodek) a šlo na ekolog.liqidaci...A to mne mrzelo ještě víc,než kdybych ho prodal krapet pod cenou.
pirduch- Poeet p?íspivku : 96
Age : 55
Location : Litvinov/Most
Registration date : 11. 10. 08
Re: Rozloučení
40 tisíc není pod cenou, to je fraška
Každopádně jsem byl minulý týden měnit zadní desky a servisák, který dělá celý život Toyoty prohlásil, že na Scendovi není jediný kousek koroze a takový spodek by od Renaultu nečekal. Takže mi hned tak nezrezne.
Ale z druhé strany už mi našel prasklé bovdeny na ručce, tak se modlím, aby mi do ní nevtekla voda a neodešla. To by byla výměna dražší než auto
Zatím čekám na nové auto. Ač kupuji kus, který už je na skladě v ČR, ani po třech týdnech mi ho nejsou schopni prodat. Prvně se čekalo na vytížení transportu, pak 14 dnů na volno v servise (to je na tom Mazda tak špatně, že má na 14 dnů dopředu zaplněný servis?), od čtvrtku by měl být hotový a já z prodejce nejsem schopen dostat termín dodání, o další informacích ani nemluvě. Jestli bude auto tak kvalitní, jako jeho prodavač, mám se na co těšit. Připadám si tam připadám jako poslední obejda.
Zítra tam jdu udělat čurbes. Každopádně od tohoto dealera si už nikdy auto nekoupím.
A na jejich servis také z vysoka s-e-r-u!
Každopádně jsem byl minulý týden měnit zadní desky a servisák, který dělá celý život Toyoty prohlásil, že na Scendovi není jediný kousek koroze a takový spodek by od Renaultu nečekal. Takže mi hned tak nezrezne.
Ale z druhé strany už mi našel prasklé bovdeny na ručce, tak se modlím, aby mi do ní nevtekla voda a neodešla. To by byla výměna dražší než auto
Zatím čekám na nové auto. Ač kupuji kus, který už je na skladě v ČR, ani po třech týdnech mi ho nejsou schopni prodat. Prvně se čekalo na vytížení transportu, pak 14 dnů na volno v servise (to je na tom Mazda tak špatně, že má na 14 dnů dopředu zaplněný servis?), od čtvrtku by měl být hotový a já z prodejce nejsem schopen dostat termín dodání, o další informacích ani nemluvě. Jestli bude auto tak kvalitní, jako jeho prodavač, mám se na co těšit. Připadám si tam připadám jako poslední obejda.
Zítra tam jdu udělat čurbes. Každopádně od tohoto dealera si už nikdy auto nekoupím.
A na jejich servis také z vysoka s-e-r-u!
už je doma
Tak GS III už je od čtvrtka doma, zatím se seznamuju a nestíhám ,fotky dam časem. Starej dobrej šel na protiúčet za 55000...asi by ještě svou práci udělal,ale jeden řidič v rodině a dvě auta, to už jsem tu měl s Twingem...
pirduch- Poeet p?íspivku : 96
Age : 55
Location : Litvinov/Most
Registration date : 11. 10. 08
Re: Rozloučení
Tak gratuluju ať dobře a poctivě slouží.. až budeš omazlenej tak dej reportáž...
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Rozloučení
Frodo napsal:40 tisíc není pod cenou, to je fraška
Každopádně jsem byl minulý týden měnit zadní desky a servisák, který dělá celý život Toyoty prohlásil, že na Scendovi není jediný kousek koroze a takový spodek by od Renaultu nečekal. Takže mi hned tak nezrezne.
Ale z druhé strany už mi našel prasklé bovdeny na ručce, tak se modlím, aby mi do ní nevtekla voda a neodešla. To by byla výměna dražší než auto
No presne pro tohle jsem ted do auta investoval 50000 Kc, pac servisak taky rikal, ze az na ten chciplej motor (kterej dodneska nechapu, co se mu stalo) je to auto v bezvadnym stavu.
A vypekla me ta rucka :-D
Snad to pujde opravit, protoze bych v nem jeste chtel par let jezdit, nez ho predam mladymu (smankote, to to leti).
Mickey
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: Rozloučení
Tak jsem si kluci tu novou káru přivezl:
Jezdím v ní tři dny a střídám to se staříkem Scendou.
Pocitů spousta - dobré i špatné.
Jako rozmazleného majitele Scenica mne soudruzi z Japonska zklamali totálním nedostatkem úložných prostorů. Ve dveřích jsou docela velké kapsy, ve středové opěrce je také jakýs takýs prostor, a jako bonus mám pěknou otevíratelnou kapsu nad zrcátkem na brýle. Schránka před spolujezdcem pojme A4 na těsno, ale je úzká, takže moc věcí nepobere. Poslední otvory se nacházejí na středové konzole (dva na kelímky a malý na klíč, který v něm ale za jízdy štěrká). No a to je prosím vše.
Nikdo mi už neřekne, kde mám dát například CéDéčka na přehrávání, lékárníčku, škrabky, hasičák, vesty, nákupní tašky, držák na navigaci, druhé sluneční brýle pro spolujezde a milion dalších serepetiček, které ve Scendovi vozím. No pánové, zlatý Scenda!!!
Trochu bojuji s posezem - celkově je v Mazdě vyšší posed, a i když dám sedadlo co nejníže, jsem pořád výše než ve Scendovi. Prahy dveří jsou také vysoko, takže při vystupování pravidelně zavadím nohou. Mám za pár dní už hranu prahu špinavou a okopanou od mých šmatlavých nohou. Až budu spěchat, nechám levou nohu zaseknutou za prahem a pojedu hubou vpřed
Další vychytávka je brzda. Ač Mazda nevlastní neforemný vysunovací pyj (ruční brzdu), ale je vybavena elektronickou brzdou, sama se po vypnutí motoru nezabrzdí. Takže čekám, kdy zapomenu a pak budu auto hledat o pár metrů jinde... Z druhé strany je tak ofouklá, že dokud se řidič nepřiváže, neodbrzdí! To znamená, že když jsem chtěl auto posunout o metr, abych se dostal do kufru, musel jsem se připoutat
Startovací tlačítko bylo mou podmínkou, tady je ale spojeno s i-stopem a má několik stavů, kterým jsem ještě pořádně neporozuměl. Návod je klasický - tedy psaný tatarem, který asi v tom autě nikdy nejel. Ale to je asi všude, navíc je něco i ztraceno v překladu...
Co musím pochválit je kufr, má něco málo nad 500 l a zadní sedadla se dají sklápět z kufru, takže Scendovi pěkně konkuruje. Vzadu je také dost místa, ale zase méně úložných prostoru a nejsou na sedadlech stolečky. Z druhé strany - vzadu nejezdím, tak mi to je fuk.
Celkové rozměry jsou Scendovi dost podobné, ale opticky auto vypadá podstatně mohutnější - dělá to hlavně dlouhá přední kapota a vysoký, kolmý předek.
Motor je příjemný, ač jsem dlouholetý dieselák, jezdí se mi s benzínem 2.0 121 kW výborně. Zatím to moc nehoním, takže jsem ještě nevyzkoušel, co to udělá při vyšších otáčkách, ale asi to bude raketa. Tady asi dýchavičný Scenda nebude mít nárok. Z druhé strany když při 130ti na dálnici potřebuji předjet, stačí Scendovi přišlápnout plyn a už se to rozjíždí! Mazda musí jít s kvaltem dolů, jinak se nic neděje.
Na podrobnější porovnání je ještě brzo, ale už dopředu hlásím, že na Scendu nezanevřu a vždy se do něj budu těšit.
Jezdím v ní tři dny a střídám to se staříkem Scendou.
Pocitů spousta - dobré i špatné.
Jako rozmazleného majitele Scenica mne soudruzi z Japonska zklamali totálním nedostatkem úložných prostorů. Ve dveřích jsou docela velké kapsy, ve středové opěrce je také jakýs takýs prostor, a jako bonus mám pěknou otevíratelnou kapsu nad zrcátkem na brýle. Schránka před spolujezdcem pojme A4 na těsno, ale je úzká, takže moc věcí nepobere. Poslední otvory se nacházejí na středové konzole (dva na kelímky a malý na klíč, který v něm ale za jízdy štěrká). No a to je prosím vše.
Nikdo mi už neřekne, kde mám dát například CéDéčka na přehrávání, lékárníčku, škrabky, hasičák, vesty, nákupní tašky, držák na navigaci, druhé sluneční brýle pro spolujezde a milion dalších serepetiček, které ve Scendovi vozím. No pánové, zlatý Scenda!!!
Trochu bojuji s posezem - celkově je v Mazdě vyšší posed, a i když dám sedadlo co nejníže, jsem pořád výše než ve Scendovi. Prahy dveří jsou také vysoko, takže při vystupování pravidelně zavadím nohou. Mám za pár dní už hranu prahu špinavou a okopanou od mých šmatlavých nohou. Až budu spěchat, nechám levou nohu zaseknutou za prahem a pojedu hubou vpřed
Další vychytávka je brzda. Ač Mazda nevlastní neforemný vysunovací pyj (ruční brzdu), ale je vybavena elektronickou brzdou, sama se po vypnutí motoru nezabrzdí. Takže čekám, kdy zapomenu a pak budu auto hledat o pár metrů jinde... Z druhé strany je tak ofouklá, že dokud se řidič nepřiváže, neodbrzdí! To znamená, že když jsem chtěl auto posunout o metr, abych se dostal do kufru, musel jsem se připoutat
Startovací tlačítko bylo mou podmínkou, tady je ale spojeno s i-stopem a má několik stavů, kterým jsem ještě pořádně neporozuměl. Návod je klasický - tedy psaný tatarem, který asi v tom autě nikdy nejel. Ale to je asi všude, navíc je něco i ztraceno v překladu...
Co musím pochválit je kufr, má něco málo nad 500 l a zadní sedadla se dají sklápět z kufru, takže Scendovi pěkně konkuruje. Vzadu je také dost místa, ale zase méně úložných prostoru a nejsou na sedadlech stolečky. Z druhé strany - vzadu nejezdím, tak mi to je fuk.
Celkové rozměry jsou Scendovi dost podobné, ale opticky auto vypadá podstatně mohutnější - dělá to hlavně dlouhá přední kapota a vysoký, kolmý předek.
Motor je příjemný, ač jsem dlouholetý dieselák, jezdí se mi s benzínem 2.0 121 kW výborně. Zatím to moc nehoním, takže jsem ještě nevyzkoušel, co to udělá při vyšších otáčkách, ale asi to bude raketa. Tady asi dýchavičný Scenda nebude mít nárok. Z druhé strany když při 130ti na dálnici potřebuji předjet, stačí Scendovi přišlápnout plyn a už se to rozjíždí! Mazda musí jít s kvaltem dolů, jinak se nic neděje.
Na podrobnější porovnání je ještě brzo, ale už dopředu hlásím, že na Scendu nezanevřu a vždy se do něj budu těšit.
Re: Rozloučení
P.S.
Dobrá vychytávka. Dveře mají černé dolní lišty zahnuté až pod práh, takže se vám nešpiní prahy a vy si následně nešpiníte nohavice
Dobrá vychytávka. Dveře mají černé dolní lišty zahnuté až pod práh, takže se vám nešpiní prahy a vy si následně nešpiníte nohavice
Re: Rozloučení
Díky Frodo za krásná slova chvály na našeho mazlíka, ale jistě si zvykneš i na madličku... to víš každej ( až na VW ) se snažil do svých autíček nacpat nějakej ten bomus... někomu to holt nevyšlo a na mazlíka nemá.. akorát jsi nenapsal rok výroby, nájezd kiláků, i když tento údaj je zrovna moc nevěrohodný ( pokud není pečlivě vedná serviska), ale přeju ti upřimně aby ti to jezdilo a užil sis pěkný autíčko...
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Rozloučení
Maky, tady to je jednoznačné - rok výroby 2017 a nájezd 10 kilometrů. Je to prostě funglovka.
Mohl bych ještě popisovat anabázi při prodeji s totálně přetíženým - a tím pádem neschopným - prodavačem. Za to ale může přímo salón a na chlapovi zavaleném povinnostmi si zlost vylívat nechci. Každopádně to byl pěkně nepříjemný zážitek...
Jezdit určitě bude, v recenzích jsou jen slova chvály a navíc je to jeden z posledních kousků této výrobní řady. Nová Mazda CX-5 je již na salónech ke koupi. Takže si vybírám auto stejně jako Scendu - po faceliftu s vychytanými mouchami a nešvary.
Ještě přemýšlím, jestli si mám nechat nastříkat spodek, Mazda prý není na tom s odolností proti korozi tak dobře jako naši miláčci.
Mohl bych ještě popisovat anabázi při prodeji s totálně přetíženým - a tím pádem neschopným - prodavačem. Za to ale může přímo salón a na chlapovi zavaleném povinnostmi si zlost vylívat nechci. Každopádně to byl pěkně nepříjemný zážitek...
Jezdit určitě bude, v recenzích jsou jen slova chvály a navíc je to jeden z posledních kousků této výrobní řady. Nová Mazda CX-5 je již na salónech ke koupi. Takže si vybírám auto stejně jako Scendu - po faceliftu s vychytanými mouchami a nešvary.
Ještě přemýšlím, jestli si mám nechat nastříkat spodek, Mazda prý není na tom s odolností proti korozi tak dobře jako naši miláčci.
Re: Rozloučení
Nojo, vždyť já přehlídl, žes psal že to je novější, no to se pak člověk diví kam až dospěla ( dokulhala !!!) technika nových vozů vzhledem k vybavenosti našich 13 let starých aut????? To se nedivím že pocity jsou pochybné ale uřčitě je to nový a tak si pojezdíš jako král..
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Rozloučení
Když vidím, jak se některé automobilky pomalu dostavají s výbavou aut na úroveň dvojkového Scénica, o to víc mne mrzí, že Renault od toho IV.generací odchází...
pirduch- Poeet p?íspivku : 96
Age : 55
Location : Litvinov/Most
Registration date : 11. 10. 08
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|