Sjíždění zadních gum
+2
svar
Frodo
6 posters
Strana 1 z 1
Sjíždění zadních gum
Loni na podzim jsem obul zimní Nokiany, jeté už jednu sezonu. Po najetí cca 11 tis jsem zjisti, že se mi sjíždí pravé zadní kolo a to z venkovní strany. Dle servisu se geometrie zadní nápravy nedělá. Nejde mi teď o ty jeté zimní gumy, ale o to, co s tím dál? Byla to náhoda, že ta guma už byla více sjetá a projevilo se to až teď (což mi vnucuje Renaultservis - s autem přeci nikdy nic není, za vše může okolí... ), nebo se mi bude pravidelně sjíždět je jedna guma?
Zatím koupím dvě nové, dám je dopředu, a přední na dojetí do zadu. Pokud se to má sjíždět na jedno kolo, tak ať tam odrovnám staré.
Z Meganu vím, že zadní náprava je pro lepší jízdní vlastnosti nastavena tak, že vrch gumy je mírně dovnitř a stejně tak i přední část kola ve sněru jízdy - takže podle všeho se by se to mělo sjíždět zevnitř, ne zvenku?
Co vy na to?
Zatím koupím dvě nové, dám je dopředu, a přední na dojetí do zadu. Pokud se to má sjíždět na jedno kolo, tak ať tam odrovnám staré.
Z Meganu vím, že zadní náprava je pro lepší jízdní vlastnosti nastavena tak, že vrch gumy je mírně dovnitř a stejně tak i přední část kola ve sněru jízdy - takže podle všeho se by se to mělo sjíždět zevnitř, ne zvenku?
Co vy na to?
Re: Sjíždění zadních gum
Na geometrii se dá změřit souosost náprav, případně i jestli není některé kolo mimo osu. To je v okamžiku, když jsou špatné třeba silentbloky nebo obecně zavěšení zadní nápravy. Sjíždění gumy může dělat špatná kostra gumy, že je na jedné straně měkčí. Ideální stav najet na ostrou hranu kolmo a uvidíš, jak se promáčkne. Na obě strany stejně
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Sjíždění zadních gum
Dnes jsem v pneuservise koupil za 400,- dvě rozumně jeté gumy a vyměnil je za zadní na Grandu. Servisák zkoumal tu sjetou a prohlásil, že je možné, že sjetí způsobila vada v gumě. Tak zatím budu trápit ty starší a uvidím, jestli se sjetí projeví znovu. Pokud ne, je vše vyřešeno. Lovu zdar!
Sjíždění zadních pneu
Zdravím všechny,
mám na našem Gr.Scénikovi (2004, 2,0 16V benzín, dovoz Fr., 102 tkm) tentýž problém. Auto máme 2,5 roku a po druhé zimě, jsem při výměně pneu zjistil že zimní Nokiany jsou po své druhé sezóně docela sjeté, kupodivu zadní víc než přední. Je to normální u předního náhonu? Taky jsou ty zadní více sjeté z venkovní strany a to obě dvě zadní. Dle pneuservisu je to u "francouzů" normální. No a teď o víkendu koukám, to samé udělaly za tuto sezónu i letní pneu. Stejně jsem chtěl na příští sezónu nové, ale zajímalo by mě jestli to nějak řešit, abych potom zbytečně neojížděl nové pneu. Dle mého soudu se "něco dějě", protože po prvním roce a půl, a měnění pneu letní/zimní toto nebylo.
Jinak se zimními Nokiany jsem moc spokojený nebyl, za ty 2 zimy mají najeto max 12000km a vzadu jsou sjeté zvenku na 4mm, zevnitř na 5-6mm, nové měly asi 1cm. Přední jsou sjeté rovnoměrně mají 6mm. Předtím jsem měl na Mégane combi GY Ultragrip 7 a byly lepší. No, tuhle zimu dorazím Nokiany a na další si koupím asi UG7+.
Letní mám Micheliny Energy E3A, jsou dobré, ale už se nedělají. Přemýšlím mezi Dunlop SP Fastresponse, GY Eagle NCT5, Michchelin Energy Saver GRNX. Myslíte že kdybych na tu zadní nápravu dal gumy s vyšší nosností 96 místo 92, že by víc vydržely? A je nutné řešit zadní nápravu?
Za všechny rady předem díky.
vlkr
mám na našem Gr.Scénikovi (2004, 2,0 16V benzín, dovoz Fr., 102 tkm) tentýž problém. Auto máme 2,5 roku a po druhé zimě, jsem při výměně pneu zjistil že zimní Nokiany jsou po své druhé sezóně docela sjeté, kupodivu zadní víc než přední. Je to normální u předního náhonu? Taky jsou ty zadní více sjeté z venkovní strany a to obě dvě zadní. Dle pneuservisu je to u "francouzů" normální. No a teď o víkendu koukám, to samé udělaly za tuto sezónu i letní pneu. Stejně jsem chtěl na příští sezónu nové, ale zajímalo by mě jestli to nějak řešit, abych potom zbytečně neojížděl nové pneu. Dle mého soudu se "něco dějě", protože po prvním roce a půl, a měnění pneu letní/zimní toto nebylo.
Jinak se zimními Nokiany jsem moc spokojený nebyl, za ty 2 zimy mají najeto max 12000km a vzadu jsou sjeté zvenku na 4mm, zevnitř na 5-6mm, nové měly asi 1cm. Přední jsou sjeté rovnoměrně mají 6mm. Předtím jsem měl na Mégane combi GY Ultragrip 7 a byly lepší. No, tuhle zimu dorazím Nokiany a na další si koupím asi UG7+.
Letní mám Micheliny Energy E3A, jsou dobré, ale už se nedělají. Přemýšlím mezi Dunlop SP Fastresponse, GY Eagle NCT5, Michchelin Energy Saver GRNX. Myslíte že kdybych na tu zadní nápravu dal gumy s vyšší nosností 96 místo 92, že by víc vydržely? A je nutné řešit zadní nápravu?
Za všechny rady předem díky.
vlkr
vlkr- Poeet p?íspivku : 52
Location : Olomouc
Registration date : 25. 03. 09
Re: Sjíždění zadních gum
Zdarec hoši, čekal sem zda nejsem jedinec, ale jak čtu, tak sem taky v rejži,na mé RGS 2005 jsou sjeté zadní gymy zvenku, a to velice, už sme to trochu řešily na jarním srazu, ale trochu pomohlo když sem na cestu do Chorvatska nafouk gumy na 2,7 atm., ale teď když sem upustil tak to píše zase. Mám nazuté Michelíny. Ano také vím, že zadek se nešteluje, ale říkejte to těm blbejm gumám a chyrejm policajtům.maky
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Sjíždění zadních gum
Ahoj kluci.
Tak ja mam na zimu Nokiany s hmotnostnim indexem 96 a jeste s oznacenim XL, tudiz nejak zesilene a po 2 sezonach na nich zadny sjizdeni na stranu nepocituju. Nevim, muze to byt tim, ze jsou to ty zesileny?
U letnich jsem to nepoznal, bo ty jsem mel skoro sliky a novy za sebou maji par mesicu jezdeni ;-)
Mickey
Tak ja mam na zimu Nokiany s hmotnostnim indexem 96 a jeste s oznacenim XL, tudiz nejak zesilene a po 2 sezonach na nich zadny sjizdeni na stranu nepocituju. Nevim, muze to byt tim, ze jsou to ty zesileny?
U letnich jsem to nepoznal, bo ty jsem mel skoro sliky a novy za sebou maji par mesicu jezdeni ;-)
Mickey
_Mickey_- Poeet p?íspivku : 1200
Registration date : 25. 04. 09
Re: Sjíždění zadních gum
Ahoj,
tak jsem už včera přezul na zimní, ale na letních po sundání žádný nepravidelnosti nejsou ani po 2 sezónách. Mám je extra load (XL), protože mi je velký techničák prostě předepisuje a nic levnějšího nedovoluje, možná na tom budete s jinými motory nebo krátkými verzemi líp. Na léto 17" Michelin s hmotnostním indexem 95 a na zimu 16" Continental s indexem 96. Kontrolu tlaku mám na obou sadách a tlačím do toho podle štítku na dveřích dle zatížení nebo o pár setin atmosféry víc, protože nejsem blázen, abych to kontroloval každý týden a něco prostě stejně ujde.
Honza
tak jsem už včera přezul na zimní, ale na letních po sundání žádný nepravidelnosti nejsou ani po 2 sezónách. Mám je extra load (XL), protože mi je velký techničák prostě předepisuje a nic levnějšího nedovoluje, možná na tom budete s jinými motory nebo krátkými verzemi líp. Na léto 17" Michelin s hmotnostním indexem 95 a na zimu 16" Continental s indexem 96. Kontrolu tlaku mám na obou sadách a tlačím do toho podle štítku na dveřích dle zatížení nebo o pár setin atmosféry víc, protože nejsem blázen, abych to kontroloval každý týden a něco prostě stejně ujde.
Honza
honzikf- Poeet p?íspivku : 100
Age : 50
Location : Plzeň
Registration date : 20. 01. 09
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|